Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής τα Εκπαιδευτήρια Βέροιας


Oι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Βέροιας έλαβαν μέρος στην Προσυνεδριακή Εκδήλωση Ημαθίας του 5ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής της Κεντρικής Μακεδονίας το οποίο διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τους Σχολικούς Σύμβουλους Δευτεροβάθμιας & Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης»....

Οι μαθητές και μαθήτριες υπό την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητριών τους κ. Δαλλοπούλου και κ. Μουρατίδου συνεργάστηκαν μεταξύ τους υποδειγματικά και με μεγάλη έμπνευση κατέθεσαν μια εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας της ενότητας «Simple Present - Present Continuous» του μαθήματος των Αγγλικών της Ε’ τάξης Δημοτικού με στόχο την αποδέσμευση από την κλασική τεχνική της εισήγησης και το συνδυασμό νέων τεχνολογιών και παιδαγωγικών τεχνικών.

Οι μαθητές επέλεξαν την ενότητα «Simple Present - Present Continuous» και πρότειναν να προσπαθήσουν να την παρουσιάσουν/διδάξουν οι ίδιοι (αλληλοδιδακτική, παιχνίδι ρόλων) αντλώντας πληροφορίες και υλικό από σχολικά και –μη εγχειρίδια αλλά και από το διαδίκτυο. Παράλληλα, πρότειναν να δημιουργήσουν δικούς τους χαρακτήρες κόμικς (personae) και διαλόγους που να συνδυάζουν το χιούμορ με τη γραμματική της συγκεκριμένης ενότητας.

Κεντρικό στοιχείο της συγκεκριμένης διδακτικής προσέγγισης ήταν να αφομοιώσουν οι μαθητές, κατά κύριο λόγο, πότε χρησιμοποιείται ο κάθε χρόνος, να παραθέσουν οι ίδιοι παραδείγματα και σύμφωνα με αυτά να περιγράψουν την καθημερινότητά τους. Σκοπός της δραστηριότητας είναι η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος όλων των μαθητών, η ποιοτική και ποσοτική άνοδος των επιδόσεών τους, η ουσιαστική κατανόηση του γραμματικού φαινομένου, η εμπλοκή όλων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της δραστηριότητας. Ειδικός στόχος της εργασίας ήταν να ενισχύσουμε την δημιουργικότητα των μαθητών και μέσω της βιωματικής μάθησης και της παραγωγής πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού (power point, comic book) να κατανοήσουν τη χρήση των παροντικών χρόνων Simple PresentPresent Continuous και να διακρίνουν τις μεταξύ τους διαφορές.

Τα λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: word, PowerPoint, excel, ζωγραφική, hot potatoes, comic lab, Microsoft mouse mischief, Learning Content Development System, auto collage, xilisoft.

Η αξιολόγηση και ανατροφοδότηση από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και συμμετοχή κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική και θετική. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με προθυμία και καλύφθηκαν σε μεγάλο ποσοστό όλοι οι επιδιωκόμενοι στόχοι, ενώ επιτεύχθηκε βιωματική, ομαδοσυνεργατική και ενεργητική μάθηση!

www.sepima.gr imathia-news.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΚΟΣΜΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ