Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ & ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΣΗΣ Προς τα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής


Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής,

Γράφουμε σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ακουστεί η φωνή μας. Η φωνή σχεδόν 1500 φοιτητών και απόφοιτων του τμήματος Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας που εδρεύει στην πόλη της Κοζάνης.

Όντας φοιτητές και απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, τονίζουμε με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι είμαστε σύμφωνοι με τους δηλωθέντες στόχους του σχεδίου Αθηνά. Είμαστε σίγουροι ότι με αυτούς του στόχους συμφωνεί σύσσωμη η ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και η Ελληνική κοινωνία. Επιθυμούμε διακαώς και αγωνιζόμαστε για μια Δημόσια & Δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα η οποία θα εκπληρώνει το θεμελιώδη ρόλο της  στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική, να προωθεί την Επιστημονική και Τεχνολογική Εκπαίδευση, να προωθεί την Έρευνα και την Καινοτομία και τη σύνδεσή αυτών με την αγορά εργασίας, την επιχειρηματικότητα και την οικονομική γεωγραφία της χώρας, και να προάγει την εκπαίδευση και την ανάπτυξη ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού που να μπορεί να σταθεί επάξια στον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο....

Φοβόμαστε όμως ότι τους στόχους αυτούς δεν τους συμμερίζεται το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς στην περίπτωση μας έχει αγνοήσει το μοναδικό εργαλείο που είχε στη διάθεση του, τις εκθέσεις των εμπειρογνωμόνων, δηλαδή των υψηλόβαθμων επιστημόνων του εξωτερικού, οι οποίοι κλήθηκαν από την Α.ΔΙ.Π., με μεγάλο κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, για αυτόν ακριβώς το σκοπό.

Ως φοιτητές και απόφοιτοι του τμήματος Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης προσπαθήσαμε, αμερόληπτα και με αξιοκρατικά κριτήρια, να καταλάβουμε αν οι  παθογένειες και οι στρεβλώσεις από τις οποίες υποφέρουν τα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα – και τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να επιλύσει με το σχέδιο Αθηνά – συναντώνται στο δικό μας τμήμα, το τμήμα Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων χρησιμοποιήσαμε τις παρακάτω πηγές:

·        Την Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγηση του Τμήματος Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης,
·        Εκθέσεις και Πορίσματα της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.),
·        Μελέτες του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης & Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
·        Μελέτες του Διαπανεπιστημιακού Δικτύου Πολιτικών Ανώτατης Εκπαίδευσης
·        Το σχέδιο Αθηνά για την Αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων  Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως προφανώς γνωρίζετε, η χρήση αξιόπιστων πηγών, δηλαδή πηγών οι οποίες είναι ανεξάρτητες και έγκυρες, αναδεικνύουν τη σπουδαιότητα ενός θέματος και αποτελούν εγγύηση αμεροληψίας στην παρουσίαση του.

Σύμφωνα λοιπόν με το υπουργείο Παιδείας το σχέδιο «Αθηνά» αποσκοπεί στην  αντιμετώπιση παθογενειών και στρεβλώσεων των τελευταίων 20 ετών, όπως αριθμούνται παρακάτω:

1. ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ  ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Η μόνη αρμόδια και ικανή αρχή να εξάγει πόρισμα επί των παρεχόμενων υπηρεσιών Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων είναι η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.).

Προφανώς, η σπουδαιότερη υπηρεσία που προσφέρει ένα τμήμα είναι η εκπαίδευση των φοιτητών του. Η Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης καθιστά σαφές ότι στα στο τμήμα μας:
·        Προσφέρεται εκπαίδευση «υψηλής προστιθέμενης αξίας» με χαμηλό κόστος λειτουργίας.
·        Το διδακτικό έργο είναι εξαιρετικού επιπέδου, παρά τις ισχύουσες δυσμενείς οικονομικές συνθήκες
·        Τα πρόγραμμα σπουδών ανταποκρίνεται στα υψηλοτέρα διεθνή στάνταρτ σπουδών.

Σύμφωνα πάντα με την Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης, οι διδάσκοντες αξιοποιούν την έρευνα τους και τις επιστημονικές τους δημοσιεύσεις για τον εμπλουτισμό της ύλης των μαθημάτων τους. Με τον τρόπο αυτό οι φοιτητές είναι ενήμεροι για τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της έρευνας και εξοικειώνονται με τις σύγχρονες ερευνητικές πρακτικές.

Επίσης, οι απόφοιτοι τους Τμήματος μας στις συνεντεύξεις με την Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης εξήραν την χρησιμότητα της εκπαίδευσης τους θεωρώντας την ιδιαίτερα συναφή και χρήσιμη στην εργασιακή τους απασχόληση.

Αναφορικά με τις υποστηρικτικές υπηρεσίες, η Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης, σημειώνει ότι είναι ικανοποιητικές τόσο σε επίπεδο Γραμματειακής και Διοικητικής υποστήριξης όσο και σε επίπεδο υποστήριξης τεχνολογιών, επικοινωνιών και πληροφορικής.

2. ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΙΠΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν τμήματα με μεγάλη εξειδίκευση, τέτοια που θα τα καθιστούσαν τομείς σε αντίστοιχα τμήματα ξένων πανεπιστημίων.

Θέλουμε όμως να τονίσουμε ότι το τμήμα Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης, σύμφωνα πάντα με την έκθεση εξωτερικής αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π., αποτελεί  το μοναδικό τμήμα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα στον τομέα της Περιβαλλοντικής Μηχανικής όπου υπάρχουν τρία καλά καθορισμένα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών (τα άλλα δύο βρίσκονται στις πολυτεχνικές σχολές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κρήτης, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης).

Θα πρέπει επίσης να τονιστεί ότι η Α.ΔΙ.Π. θεωρεί ότι μεταξύ των προγραμμάτων σπουδών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κρήτης, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του ΤΕΑΝ δεν υπάρχει αλληλοεπικάλυψη.

3. ΕΛΛΙΠΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ & ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Το Υπουργείο Παιδείας ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (ΕΠ) ενώ καταργεί το τμήμα Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης με 8 μέλη ΕΠ και 2 μέλη Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ), καθιστώντας το κριτήριο αυτό κενού περιεχομένου.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τονίσουμε ότι σύμφωνα με την Α.ΔΙ.Π., ο μέσος όρος των δημοσιεύσεων των ΕΠ του Τμήματος Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης είναι 5 φορές  μεγαλύτερος από το μέσο όρο όλων των τμημάτων ΤΕΙ της χώρας, ενώ ο μέσος όρος των ετεροαναφορών είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτερος από το μέσο όρο όλων των τμημάτων ΤΕΙ της χώρας. Επίσης οι ΕΠ του τμήματος παρουσιάζουν  ένα μέσο h-index (Hirsch index) σχετικά κοντά στα Πολυτεχνικά τμήματα Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Κρήτη και στην Ξάνθη. Επιπροσθέτως στο Τμήμα Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης, στο διάστημα 2006 - 2010 υλοποιήθηκαν (κάποια βρίσκονται στη διαδικασία υλοποίησης) περισσότερα από 33 ερευνητικά προγράμματα έργα (εθνικά και διεθνή) με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 1.3 εκατομμυρίων Ευρώ (αναφέρεται στο ποσό το οποίο εισήλθε στο τμήμα). Στο διάστημα που μεσολάβησε από την αξιολόγηση του τμήματος ως σήμερα, υλοποιούνται επιπλέον πέντε (5) ερευνητικά προγράμματα με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τις 600.000 Ευρώ. 

Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι στη σχετική μελέτη του Διαπανεπιστημιακού Δικτύου Πολιτικών Ανώτατης Εκπαίδευσης (2011) το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας κατατάσσεται στην 6η θέση  μεταξύ των Ελληνικών ΤΕΙ και πάνω από τα Ιδρύματα Πειραιά, Καβάλας, Σερρών Πάτρας, Ηπείρου, Χαλκίδας, Λαμίας, ΑΣΠΑΙΤΕ, Ιονίων Νήσων και Καλαμάτας. Σημειώνουμε ακόμη ότι το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας βρίσκεται σε υψηλότερη θέση και από Πανεπιστημιακά Ιδρύματα όπως το Πάντειο (στο οποίο κ. Υπουργέ Παιδείας είστε καθηγητής) και το Ελληνικό Διεθνές Πανεπιστήμιο, και όλων ανεξαιρέτως των ιδιωτικών ιδρυμάτων που λειτουργούν στη χώρα, ενώ βρίσκεται μέσα στο 17% των καλύτερων Ιδρυμάτων παγκοσμίως. Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνονται και από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης & Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Επιπρόσθετα σημειώνουμε ότι πολλοί εκ των ΕΠ του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας έχουν το ρόλο του κριτή σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, γεγονός το οποίο καταδεικνύει την αποδοχή και την εξειδίκευση των ερευνητικών τους δραστηριοτήτων.

4. ΧΩΡΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ Η ΣΧΟΛΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ

Σας αναφέρουμε ότι το τμήμα Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης το οποίο καταργείται όχι μόνο δεν είναι συγγενικό με κάποιο άλλο τμήμα στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, αλλά είναι τα ΜΟΝΑΔΙΚΟ τμήμα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στον Ελλαδικό χώρο στον τομέα της Περιβαλλοντικής Μηχανικής, με την υπενθύμιση ότι το τμήμα εδρεύει σε μία περιφέρεια έντονων προβλημάτων ρύπανσης (ΔΕΗ) και μεγίστης οικολογικής σημασίας.

5. ΑΝΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΤΙΡΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας λειτουργεί εδώ και 40 χρόνια με έδρα την πόλη της Κοζάνης και συνεχώς ενισχύεται τόσο σε κτιριολογικές εγκαταστάσεις όσο και σε υλικοτεχνική υποδομή, διαθέτοντας αυτή τη στιγμή ένα πλήρες campus αντάξιο των μεγαλύτερων Ιδρυμάτων της χώρας.

Τονίζουμε ότι το campus της Κοζάνης καταλαμβάνει έκταση άνω των 200 στρεμμάτων, μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο και διαθέτει όλους τους απαραίτητους χώρους για την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και την καθημερινή ζωή των σπουδαστών, των εκπαιδευτικών αλλά και των εργαζόμενων. Το κύριο κτιριακό συγκρότημα που αποτελείται από 3 πτέρυγες, διαθέτει δύο αμφιθέατρα, αίθουσες διδασκαλίας και εργαστήρια, ενώ στον ισόγειο χώρο βρίσκονται το εστιατόριο και το κυλικείο. Το κτίριο Διοίκησης στεγάζει τις διοικητικές υπηρεσίες του Ιδρύματος. Επίσης στο χώρο του ΤΕΙ λειτουργεί Σπουδαστική Εστία, που φιλοξενεί 390 σπουδαστές σε δίκλινα δωμάτια. Οι αθλητικές εγκαταστάσεις του ΤΕΙ περιλαμβάνουν κλειστό γυμναστήριο και ανοικτά γήπεδα μπάσκετ, τένις, βόλεϊ, δίνοντας την ευκαιρία στους σπουδαστές να αθλούνται ατομικά ή ομαδικά και να συμμετέχουν σε πρωταθλήματα διαφόρων αγωνισμάτων. Τέλος, το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας (Κ.Τ.Ε) φιλοξενεί μέρος της ερευνητικής δραστηριότητας του Ιδρύματος, προωθημένα εργαστήρια, καθώς και μηχανισμούς υποστήριξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Επιπροσθέτως η Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης τονίζει την πληρότητα των εργαστηρίων όσον αφορά στον εξοπλισμό τους. Επίσης η έκθεση σημειώνει ότι ένα από τα εργαστήρια του τμήματος είναι πιστοποιημένο κατά ISO 17025, υπογραμμίζοντας ότι η διάκριση αυτή είναι σχεδόν μοναδική για εργαστήριο ΤΕΙ. Τονίζουμε επίσης ότι ένα ακόμη εργαστήριο του ΤΕΑΝ έχει πιστοποιηθεί στο διάστημα που μεσολάβησε κατά ISO 9001/2008.

Σημειώνουμε επίσης ότι στα πλαίσια του έργου «Δημιουργία Εκπαιδευτικών Εργαστηρίων του Τ.Ε.Ι. Δυτ. Μακεδονίας», του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Μακεδονίας – Θράκης 2007 – 2013, έχει ήδη εγκριθεί η αγορά εξοπλισμού αξίας 4.000.000 ευρώ, μέρος του οποίου προορίζεται για το ΤΕΑΝ, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα υπάρχοντα εργαστήρια του τμήματος μας.

Εν κατακλείδι, με την παραπάνω έκθεση αποδείξαμε, αμερόληπτα και με αξιοκρατικά κριτήρια, ότι οι  παθογένειες και οι στρεβλώσεις από τις οποίες υποφέρουν τα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα και τις οποίες ισχυρίζεστε ότι θα επιλύσει το Αθηνά, δεν συναντώνται στο τμήμα Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Εμμένουμε να σας καλούμε να λάβετε υπόψη σας τις εκθέσεις της ΜΟΝΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΚΑΙ ΙΚΑΝΗΣ ΑΡΧΗΣ να εξάγει πορίσματα αναφορικά με Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα  - ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Α.ΔΙ.Π.). -

ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΤΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ, ΑΝΑΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ.



Σύλλογος Φοιτητών Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης
Σύλλογος Αποφοίτων Μηχανικών Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης



ΠΗΓΕΣ:
·        Αρχή Διασφάλισης Της Ποιότητας στην Ανωτάτη Εκπαίδευση (2011). Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης: Τμήμα Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Διαθέσιμη από:
·        Αρχή Διασφάλισης Της Ποιότητας στην Ανωτάτη Εκπαίδευση (2011). Έκθεση για την Ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης 2010-11. Διαθέσιμη από:
·        Αρχή Διασφάλισης Της Ποιότητας στην Ανωτάτη Εκπαίδευση (2012). Ετήσια Έκθεση
της Α.ΔΙ.Π. 2011 - 12.
Διαθέσιμη από:
·        Διαπανεπιστημιακό Δίκτυο Πολιτικών Ανώτατης Εκπαίδευσης (2011). Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και άλλες εκπαιδευτικές δομές στις διεθνείς λίστες ταξινόμησης (ranking). Σειρά τεχνικές εκθέσεις/ μελέτες, αρ. 8 2013.
·        Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης / Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (2012). Βιβλιομετρική Ανάλυση Ελληνικών Δημοσιεύσεων σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά.
Διαθέσιμο από:
·        Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (31/01/2013). Σχέδιο Αθηνά για την Αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων  Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Διαθέσιμο από:
·        Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (2013). Σχέδιο Αθηνά: Χρήσιμες Ερωτήσεις και Απαντήσεις.
Διαθέσιμο από:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΚΟΣΜΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ