Την αντίδραση του ελληνικού υπουργείου των Εξωτερικών προκάλεσαν οι
δηλώσεις του αντιπροέδρου της τουρκικής κυβέρνησης Μπεκίρ Μποζντάγ, ο οποίος
απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον νόμο για τους ιμάμηδες στην Ελλάδα και τη
μικρή προσέλευση μουσουλμάνων στην προσευχή του Μπαϊραμιού στο Γενί Τζαμί στη
Θεσσαλονίκη, που άνοιξε για προσευχή έπειτα από 90 χρόνια, αμφισβήτησε τον
νόμιμα ορισμένο από την ελληνική κυβέρνηση μουφτή.
Δήλωσε ο Μπεκίρ Μποζντάν:...
«Η Ελλάδα είναι μία χώρα μέλος της ΕΕ. Βέβαια, η Ευρώπη έχει δικούς της
πολιτικούς και νομικούς κανόνες, όμως η Ελλάδα, αν και είναι μέλος της ΕΕ,
παραβιάζει τους κανόνες αυτούς. Από την άλλη, με τη Συνθήκη της Λοζάνης, έχουν
τεθεί υπό εγγύηση τα δικαιώματα της μουσουλμανικής τουρκικής κοινότητας στη
Δυτική Θράκη. Είναι γνωστό το καθεστώς του μουφτή. Με τους νόμους που εξέδωσε
το ελληνικό κοινοβούλιο ετέθη υπό εγγύηση το καθεστώς του μουφτή» υποστήριξε
και πρόσθεσε:
«Βεβαίως, το άνοιγμα για προσευχή ενός τεμένους στη Θεσσαλονίκη μετά από 90
χρόνια είναι κάτι που θα πρέπει να εκτιμηθεί. Όμως, προβαίνοντας σ’ αυτό, όταν
δεν άσκησε καθήκοντα ιμάμης, στον οποίο ανέθεσε καθήκοντα ο μουφτής, που
επέλεξε ο τουρκικός λαός, η τουρκική κοινότητα αντέδρασε».
Η απάντηση του εκπροσώπου του υπουργείου Εξωτερικών Κ. Κούτρα, υπήρξε
άμεση:
«Η Ελλάδα εφαρμόζει το Σύνταγμά της, το οποίο προστατεύει πλήρως τις
θρησκευτικές ελευθερίες, καθώς και το κοινοτικό κεκτημένο ως κράτος- μέλος της
ΕΕ. Η Ελλάδα σέβεται το Διεθνές Δίκαιο, αποτελεί πρότυπο μακρόχρονης αρμονικής
συμβίωσης πολιτών ανεξαρτήτως θρησκεύματος, και, βεβαίως, δεν διαπραγματεύεται
με κανέναν την τήρηση της νομιμότητας στην επικράτειά της».
Και συνέχισε:
«Την Πέμπτη 8 Αυγούστου, μετά από άδεια του Δήμου Θεσσαλονίκης, τελέστηκε
για πρώτη φορά, μετά από 90 χρόνια, πρωινή προσευχή στο Γενί Τζαμί της
Θεσσαλονίκης, το οποίο λειτούργησε ως τέμενος για την προσευχή του Μπαϊραμιού,
κίνηση απολύτως θετική σε ό,τι αφορά στην άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων
των μουσουλμάνων που βρίσκονται στην Ελλάδα. Χαιρόμαστε γιατί η Τουρκία έχει
αποδεχθεί ως στόχο της την πλήρη ενσωμάτωση του ευρωπαϊκού νομικού πολιτισμού,
θεμέλιο του οποίου αποτελεί ο σεβασμός της θρησκευτικής ελευθερίας και των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΚΟΣΜΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ