Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

Ανάβει η φλόγα στην «Αφροδίτη»

ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΑΟΖ

Στα μέσα Σεπτεμβρίου θα ανάψει φλόγα από φυσικό αέριο στο οικόπεδο 12 της κυπριακής ΑΟΖ.

Αυτό ανακοίνωσε ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, μεταφέροντας όσα του ελέχθησαν από την αμερικανική εταιρεία Noble.

Όπως είπε, το άναμμα της φλόγας θα γίνει προκειμένου να ελεγχθεί η πίεση και η ποιότητα του φυσικού αερίου, ενώ χαρακτήρισε κομβικής σημασίας την επιβεβαιωτική γεώτρηση που διεξάγεται στο τεμάχιο 12, καθώς «είναι η πρώτη ανακάλυψη γηγενών κοιτασμάτων και ευελπιστούμε ότι θα είναι τα πρώτα αποδεδειγμένα κοιτάσματα στο σύντομο χρονικό διάστημα».

Αναφερόμενος στα τεμάχια 2,3 και 9, για τα οποία δόθηκε άδεια ερευνών στην ιταλοκορεατική κοινοπραξία ENI/KOGAS, ο κ. Λακκοτρύπης ανέφερε ότι θα αρχίσει στις αρχές Σεπτεμβρίου τις σεισμικές έρευνες, με τις ερευνητικές γεωτρήσεις να αναμένονται το τέταρτο τρίμηνο του 2014.

Για τα τεμάχια 10 και 11, που είναι αδειοδοτημένα στη γαλλική ΤΟΤΑL, ο υπουργός είπε ότι ο γαλλικός κολοσσός έχει ήδη αρχίσει τις σεισμικές έρευνες, προσθέτοντας ότι η ΤΟΤΑL θα αρχίσει ερευνητικές γεωτρήσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2015.

Τόνισε, όμως, ότι η ΤΟΤΑL θα ερευνήσει πρώτα για πετρέλαιο στο τεμάχιο 10 και μετά για φυσικό αέριο.

Όπως εξήγησε, η διαφορά του πετρελαίου με το φυσικό αέριο είναι πως «όταν βρεις πετρέλαιο σημαίνει ότι όλο το σύστημα της λεκάνης της Λεβαντίνης έχει πετρέλαιο».


Για το τερματικό υγροποίησης φυσικού αερίου, ο κ. Λακκοτρύπης είπε ότι το τερματικό βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού για να καταστεί η Κύπρος ενεργειακό κέντρο της περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΚΟΣΜΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ